Myslivost: ČMMJ pomáhá s prodejem zvěřiny: nabídněte ji online

Představte si průměrného českého gurmána. Rád si nakoupí kvalitní potraviny, může si je dovolit, ale omezuje se na hovězí, vepřové, drůbež, sem tam rybu. Myšlenka na zvěřinu je lákavá, ale nabídka nevábně baleného zmrzlého masa s cenovkou směle konkurující grain- -fed vyzrálému uruguayskému vysokému roštěnci leckoho odradí. Je třeba nabídku obohatit, zákazníka potěšit a sobě pomoci.

Přesně k tomu slouží začátkem června spuštěná webová stránka Pro zvěřinu k myslivcům (www.prozverinu.cz). My, myslivci, máme zvěřinu rádi a rádi ji nabídneme i nemyslivecké veřejnosti. Zatím se ale nabídka omezovala spíše na produkty popsané v úvodu článku. Kvalitní zvěřina je pro nemyslivce dostupná jen velmi těžko. To je jednou z příčin smutné statistiky, která říká, že spotřeba zvěřiny je v Česku dlouhodobě jediný kilogram na hlavu a rok. Pro porovnání vepřového je to skoro půl metráku, drůbežího téměř 30 kg, hovězího necelých 10 kg, a dokonce i ryb těsně pod 6 kg.
Minimum, co můžeme udělat, je veřejnosti zvěřinu nabídnout. V dobré kvalitě a za dobrou cenu.

Webové stránky ProZvěřinu.cz obsahují vyhledávač v okolí zadaného místa a interaktivní mapu. Oboje návštěvníkům poslouží k nalezení dobře dostupné nabídky zvěřiny.

V době psaní tohoto článku, těsně před uzávěrkou Myslivosti, kterou držíte v ruce, již web představoval více než sedmdesát nabídek napříč celou Českou republikou. Prohlédnout si je hned první den provozu přišlo 2800 návštěvníků, kteří v mapě provedli neuvěřitelných 25 000 vyhledávání! Takové poptávce už se vyplatí jít naproti. Jak na to?

Chcete-li na webu ProZvěřinu.cz nabídnout své úlovky (prodej celých kusů zvěře uživatelem honitby podle platné legislativy), není nic jednoduššího, než si zaregistrovat uživatelský účet a založit nabídku.

Registrace účtu je dostupná po kliknutí na odkaz Registrace v pravém horním rohu titulní strany. Postačí vyplnit jméno, příjmení, nějaké vámi zvolené uživatelské jméno, heslo a platnou e-mailovou adresu. Účet je zřízen automaticky bez schvalování administrátorem, a tak vaším druhým krokem (po přihlášení) může být zadání nabídky zvěřiny.

Po přihlášení do účtu vás web nasměruje na stránku, kde případně můžete upravit své osobní údaje. To skutečně důležité se ale skrývá v záložkách Přidat nabídku zvěřiny a Spravovat moje nabídky. První umožňuje novou nabídku vytvořit, druhá existující nabídky vypíše a umožní jejich úpravu či smazání.

Formulář pro přidání nabídky může na první pohled vypadat složitě. Uvědomme si ale, že čím lepší informace zákazník dostane, tím pravděpodobnější je, že u vás nakoupí. V zadávání nabídky musíte vybrat kraj a poté vyplnit název prodávající organizace (obvykle spolku, ale máme i výjimky), adresu místa odběru, telefon a e-mail kontaktní osoby. Adresu místa odběru zadávejte ideálně opravdu tam, kde lze zvěřinu přímo odebírat, pokud je to možné. Samozřejmě pokud budova, kde máte chladicí skříně, nemá číslo popisné ani evidenční, adresu jednoduše nezadáte. Pak zkuste nějakou blízkou budovu či alespoň obec.

Pro podobné případy formulář obsahuje možnost místo upřesnit v poli Jak se k vám kupující dostane. Mimo něj můžete nepovinně vyplnit také odkaz na své webové stránky, otvírací dobu (možné dny a časy odběru), druhy a ceny nabízené zvěřiny a případně jakékoli doplňující informace. GPS souřadnice se vyplní podle adresy, pokud ale adresu systém nezná, nebo ji místo odběru nemá, můžete i souřadnice přepsat ručně. Používáme zápis ve stupních s desetinnými místy (decimal degrees, X.XXXXX), avšak bez znaku stupně na konci. Po vyplnění potřebných položek formuláře nabídku uložte kliknutím na tlačítko Přidat nabídku.

Nabídky jsou veřejné a záleží na nich reputace webu, proto jejich publikaci do mapy na titulní straně ručně schvaluje administrátor. Mějte prosím trpělivost, schválení může trvat několik dní. Práci nám ušetříte, pokud bude vaše nabídka co nejpřesnější včetně správných GPS souřadnic. Dohledání některých míst je při nesprávném zadání jinak prací téměř detektivní. Správnost je však nutná, aby šipky v mapě byly správně umístěny a zákazníci vaše nabídky dokázali najít.

Na závěr vás již jen pozvu na www.prozverinu.cz. Naučme společně Čechy jíst zvěřinu! Web Pro zvěřinu k myslivcům budeme vylepšovat, abychom tomuto cíli co nejvíce pomohli.

Odpovědět na nabídku zvěřiny

Scroll to Top